Úti tipp: Szilvásvárad, Szalajka-völgy

Január elején Szilvásváradra látogattunk egy kicsit pihenni, kirándulni, wellnessezni és erről a néhány napról szeretnék nektek egy kicsit bővebben is írni és kedvet csinálni egy hasonló kiruccanáshoz.

Budapestről kb. 2 – 2,5 óra az út autóval, aminek egy része a Bükki Nemzeti Parkon át vezet, ami minden évszakban csodaszép látvány, de ha van időnk, út közben Egerben is megállhatunk körülnézni. Számtalan program, fesztivál, rendezvény várja az ide látogatókat, de ne feledkezzünk meg a híres egri borokról sem és a rengeteg látnivalóról, mint például a Szépasszony-völgy vagy az Egri vár.

Szilvásvárad egy nagyon nyugodt, csendes része az Északi-Bükk területének, ha pihenésre vágyunk, tökéletes választás.

cofMi a Szalajka Fogadót választottuk, egy nem túl nagy, de annál hangulatosabb szálláshelyet, közvetlenül a Szalajka-völgy lábánál. Ár-érték arányban kiváló, a szobák tiszták, van hűtő és tv, a fürdőszobában törölköző a recepción pedig köntös is kérhető. Az étteremben este 8-ig vacsorázhatunk, az ételek finomak, viszonylag nagy a választék, a bárban pedig este 10-ig iszogathatunk. A svédasztalos reggelihez érdemes időben érkezni, mert hamar fogy, de úgy láttam igyekeznek pótolni. Részemről fontosnak tartom megemlíteni, hogy vegetáriánusként kicsit nehezebb dolgunk lesz, de így is meg lehet találni a számunkra legmegfelelőbb ételeket.

A wellness részlegen igénybe vehetünk masszázst és ingyenesen használhatjuk a szaunákat, a só- és illókamrát és a jacuzzit.

A személyzet kedves és figyelmes, abszolút semmilyen negatív tapasztalatom nem volt, már a foglalásnál is segítőkészek voltak. Dohányosok figyelmét felhívnám arra, hogy a teraszos szobák egyikét foglalják le, nagyon megegyszerűsíti a dolgokat!

Az éttermek közül hármat próbáltunk ki, a fent már említett Szalajka Fogadó éttermét, a Lokomotív Éttermet és a Fenyő Vendéglőt.

A Szalajka Fogadó nagyon kényelmes választás volt, ha ott szálltok meg, mindenképp próbáljátok ki, kedves és gyors a kiszolgálás és ahogy írtam, az ételek is finomak.

A Lokomotív Étterembe kirándulás után tértünk be ebédelni, szerintem nagyon hangulatos, pont illett a napunkhoz. Itt is nagyon figyelmesek voltak, az ételek pedig hibátlanok. Szerintem életem legjobb rántott camembert-je volt!

A Fenyő Étterem étlapján végre találtam vegetáriánus szekciót is, engem már itt megfogtak, de mikor kihozták vega tálam, akkor értettem meg, hogy miért van feltüntetve, hogy fél adagot is lehet kérni. Amellett, hogy tényleg hatalmas adagok voltak, mindkettőnk vacsorája nagyon finom volt és a kiszolgálás természetesen itt is nagyon kedves volt. Pedig már kicsit belecsúsztunk a zárórába is.

Sajnos a téli időszakban este 8-kor már minden étterem bezár és nem találtunk olyan helyet, ahol kicsit tovább tudtunk volna maradni, de végülis pihenni mentünk.

Az utazásunk másnapjára szerencsére megérkezett a hó is, én nagyon vártam és örültem neki, hogy havas tájakon kirándulhattunk, de ha ti is télen mentek, nagyon melegen öltözzetek fel!

A Szalajka-völgy tényleg annyira szép, mint amennyire mondták, patakok, tavacskák, sok-sok természeti szépség és nyugalom – utóbbi rám nem igazán vonatkozott, mert úgy szaladgáltam a fényképezővel, mint egy kisgyerek. :D De tényleg annyi szépséget látni, hogy mindent le akartam fotózni. A Fátyol-vízesésig mentünk fel, nem annyira rövid, de abszolút vállalható túra és tényleg megéri. A lustábbak egyébként választhatják a kisvasutat is, mi nem próbáltuk ki, de biztosan nagyon hangulatos lehet az erdőben vonatozgatni. Az erdei vasút a szilvásváradi Lovaspályától a Fátyol-vízesésig közlekedik és ha onnan egy “kicsit” feljebb sétálunk, akkor még az Istállóskői-barlangot is megnézhetjük.

A kirándulás mellett érdemes megnézni néhány helyi érdekességet is, mint például a Börtönmúzeum, a Lipicai Lótörténeti Kiállítás vagy a Milleniumi kilátó.

De a lista nagyon hosszú, ha tervezitek a Szilvásváradra való kiruccanást, mindenképp nézzétek meg a település honlapját: https://www.szilvasvarad.hu/

Kövessétek a Rouge-t Facebookon és Instagramon is!

Szalay Eszter

További cikkeink:

• astor alapozoTESZT | Astor Perfect Stay 24H alapozó + primer Sajnos azok közé az emberek közé tartozom, akik bár szerencsésnek mondhatják magukat, amiért még mindig szinte tininek néznek ki 30 évesen is, de szerencsétlennek, amiért ezzel bizony [...]
    arcBőrápolási rutin Sajnos a valóságban nem lehet retusálni a problémás bőrt és nincs olyan applikáció, ami helyettesítheti a megfelelő ápolást, ezért a hétköznapokon sem árt odafigyelnünk mit és [...]
  • 022A Manson koncertről szubjektíven Aki ismer, tudja jól, hogy Marilyn Manson 20 éve a kedvenc előadóm, tehát természetes volt, hogy amikor a tökéletesre marketingelt Antikrisztus ismét kis hazánkba látogat, akkor én is ott [...]
    Louboutin_7-e1377725327751A világ vörös talpakon – Christian Louboutin Christian Louboutin neve minden nő, de a legtöbb férfi számára is ismerősen csenghet, hiszen a világ egyik leghíresebb cípőtervezője. Munkásságát, vörös talpú csodáit világszerte [...]